mąka owsiana

Wartości odżywcze na 100g: 370kcal(1556kJ)/ Tłuszcz: 7,9g (kwasy tłuszczowe nasycone :1,7g)/ Węglowodany: 56,6g(cukry:0,5g)/ Błonnik:10,3g/ Białko:13g/ sól:<0,01g

O słów kilka

Łatwe w przygotowaniu, dostępne w każdym sklepie, naturalnie bezglutenowe a do tego zawierają masę witamin i składników odżywczych. Nic dziwnego, że płatki owsiane to jedne z najczęściej wybieranych płatków na całym świecie.

CO ZYSKUJEMY UWZGLĘDNIAJĄC OWIES W NASZEJ CODZIENNEJ DIECIE???

  • Dzięki dużej zawartości błonnika (złożonego głównie z beta-glukanów), który nie podlega rozkładowi przez enzymy w naszym organizmie:
    • dłużej czujemy się syci,
    • poprawia się perystaltyka naszych jelit,
    • beta glukany spożywane kilka razy w tygodniu mogą pomagać w obniżeniu cholesterolu i regulowaniu poziomu insuliny we krwi.
    • Według badań przeprowadzonych przez Amerykańską Agencję do spraw żywności i leków u osób spożywających produkty pełnoziarniste, bogate w błonnik znacznie zmniejsza się prawdopodobieństwo występowania chorób układu sercowo-naczyniowego.

 

  • Pełnoziarnista mąka owsiana charakteryzuje się niższym indeksem glikemicznym niż wysoko oczyszczone zboża, dzięki czemu poziom insuliny we krwi nie skacze gwałtownie, a węglowodany w nich zawarte są uwalniane stopniowo, dlatego też świetnie sprawdzi się jako składnik śniadania lub posiłku przedtreningowego.

 

  • Dobrą wiadomością dla osób trenujących lub ograniczających spożycie produktów odzwierzęcych jest fakt, iż owies jest dobrym źródłem białka pochodzenia roślinnego.

 

  • Już pół szklanki płatków owsianych zaspokaja aż 73% dziennego zapotrzebowania na magnez, który:
    • wspomaga metabolizm,
    • wspomaga pracę mózgu,
    • wspomaga równowagę hormonalną,
    • pełni bardzo ważną rolę w tworzeniu enzymów budujących kości, a tym samym pomaga w utrzymaniu zdrowego układu kostnego.

 

  • Poprawa stanu kości, zębów oraz dziąseł to tylko niektóre z właściwości fosforu, który również kryje się w płatkach owsianych. Pierwiastek ten:
    • wspomaga wchłanianie składników odżywczych z pożywienia,
    • poprawia funkcjonowanie nerek, mięśni, serca oraz układu nerwowego.

 

Więc jeśli na śniadanko nie jadłeś owsianki, a chciałbyś skorzystać z bogactwa płatków owsianych to wpadaj do Turlaj Klopsa na nasze pyszne desery, które bardzo często kryją w sobie to niezwykłe zboże.

Źródła:

https://draxe.com/nutrition/are-oats-gluten-free/