Klopsy jarmużowe

Wyraziste klopsy pełne ziół, uturlane na bazie soczewicy i słonecznika 

Skład: soczewica, ryż, jarmuż, czosnek, płatki jaglane, sos sojowy, cebula, słonecznik, jabłko, sok z cytryny, pietruszka

Wartości odżywcze małej porcji: 92 kcal/ 5gB/3gT/12gW

Wartości odżywcze dużej porcji: 161 kcal/ 9gB/5gT/21gW

O słów kilka

Kto lubi nasze klopsy jarmużowe??? Wielu ceni je za ich wyjątkowy, lekko ziołowy smak, ale nie jest to jedyny powód dla którego powinniśmy po nie sięgać komponując nasze zestawy. Już ich główny składnik, któremu zawdzięczają swoją nazwę- jarmuż, jest kopalnią wielu witamin i minerałów. Co takiego kryją w sobie te niepozornie wyglądające zielone listki??

– Zawarty w jarmużu sulforafan jest przeciwutleniaczem o silnym działaniu antyrakowym. Może uchronić nas przed rakiem prostaty, płuc, jelita grubego, a także wrzodami żołądka i dwunastnicy.

– Właściwości antyrakowe jarmużu zwiększają zawarte w nim beta-karoten, luteina i zeaksantyna, które hamują powstawanie nowotworów jamy ustnej, przełyku, krtani czy pęcherza moczowego.

– Ale niezwykłe właściwości antyrakowe to nie wszystko czym może pochwalić się jarmuż. Zawartość luteiny i zeaksantyny działa zbawiennie na nasz wzrok zapobiegając zwyrodnieniu plamki żółtej i zaćmie. Substancje te pełnią w gałce ocznej funkcje przeciwutleniaczy i hamują szkodliwe dla oka niebieskie fale światła.

– Jarmuż jest bogatym źródłem kwasu foliowego, którego prawidłowy poziom w organizmie jest szczególnie ważny dla kobiet w ciąży. Przyjmowanie odpowiedniej ilości tego związku wspomaga utrzymanie prawidłowej masy ciała noworodka oraz prawidłowy rozwój twarzy i serca dziecka.

– Zawarte w jarmużu witamina K i E mają korzystny wpływ na zdrowie naszego serca obniżając poziom złego cholesterolu we krwi.

– Nie możemy tez zapomnieć o niezwykłych właściwościach detoksykujących, które jarmuż zyskuje dzięki obecności izotiocyjanianów. Związki te eliminują i pomagają usunąć toksyny i wolne rodniki z organizmu.  Z przeprowadzonych badań wynika, że pomagają w detoksykacji naszych organizmów na poziomie komórkowym!!!

Dlatego nie zwlekaj, wpadnij do tutaj klopsa i spróbuj naszych małych kulek mocy. Mieszaj, miksuj i skomponuj swój zestaw idealny przepełniony tym co w naturze najlepsze!

Źródła:

https://draxe.com/nutrition/vegetables/health-benefits-of-kale/

http://www.washingtonpost.com/national/health-science/eat-your-kale/2012/09/24/95a4d756-018f-11e2-9367-4e1bafb958db_story.html

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18548846

http://www.webmd.com/food-recipes/features/super-veggies-cruciferous-vegetables

http://www.cancer.gov/cancertopics/factsheet/diet/cruciferous-vegetables