cukier kokosowy

Warto艣ci od偶ywcze w 100g: 386kcal(1620kJ)/ T艂uszcz: 0,36g (kwasy t艂uszczowe nasycone :0,17g)/ W臋glowodany: 94,14g(cukry:81,45g)/ B艂onnik:1,24g/ Bia艂ko:0,83g/ s贸l:0,16g聽聽

O s艂贸w kilka

Cukier kokosowy produkowany z soku z kwiatostan贸w palmy kokosowej. Charakteryzuje si臋 br膮zowym kolorem i kokosowo-karmelowym s艂odkim smakiem. Cukier kokosowy, w ostatnim czasie sta艂 si臋 bardzo popularny szczeg贸lnie w艣r贸d os贸b dbaj膮cych o zdrowie i sylwetk臋.

Dlaczego???

Cukier kokosowy jak ka偶dy cukier jest do艣膰 kaloryczny, 100g tego s艂odzika to a偶 381 kcal, jednak w por贸wnaniu do tradycyjnego bia艂ego cukru jego indeks glikemiczny jest o wiele mniejszy (Ig cukru kokosowego to 35, a cukru bia艂ego 68), a co za tym idzie nie podnosi on tak poziomu cukru we krwi i jest bezpieczny dla os贸b z cukrzyc膮. W por贸wnaniu do cukru z buraka znajdziemy w nim dwukrotnie wi臋cej witamin i minera艂贸w i sk艂adnik贸w od偶ywczych takich jak:

  • potas,
  • mied藕,
  • 偶elazo,
  • witamina B1.

Inulina zawarta w cukrze kokosowym nie tylko wp艂ywa na wspomniany wcze艣niej ni偶szy IG ale r贸wnie偶 ma w艂a艣ciwo艣ci聽 prebiotyczne, stymuluje wytwarzanie bifidobakterii jelitowych, co mo偶e skutkowa膰 wzmocnieniem systemu odporno艣ciowego.

Bifidobakterie pomagaj膮 odtworzy膰 鈥瀌obre鈥 bakterie w naszych jelitach, kt贸re mog艂y zosta膰 zniszczone np.聽 przez chemioterapie lub stosowanie antybiotyk贸w.

Cho膰 wszyscy wiemy, ze cukier trzeba ogranicza膰, kiedy ju偶 chcemy si臋gn膮膰 po co艣 s艂odkiego powinni艣my wybiera膰 to, co dla nas najlepsze, w tym przypadku 鈥 cukier kokosowy. 馃檪

殴r贸d艂a:

https://draxe.com/nutrition/fats-and-oils/coconut-sugar/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10395607

https://medlineplus.gov/druginfo/natural/891.html

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8814212