klopsy batatowe

Delikatne, s艂odko-pikantne klopsy z batata, fasoli i imbiru oraz pra偶onego sezamu i s艂onecznika.

Sk艂ad: batat, fasola, czosnek, sos sojowy, cebula, p艂atki jaglane, sezam, s艂onecznik, ocet jab艂kowy, olej kokosowy, imbir

Warto艣ci od偶ywcze ma艂ej porcji: 114 kcal / 4gB / 3gT / 19gW

Warto艣ci od偶ywcze du偶ej porcji: 205 kcal/ 7gB/6gT/33gW

O s艂贸w kilka

Ka偶da babcia wie, 偶e najlepszym sposobem na przezi臋bienie jest jedzenie czosnku. Jednak jego silny i nieprzyjemny zapach odstrasza nie tylko wampiry. Co kryje si臋 w tej ma艂ej bia艂ej g艂贸wce i czy mo偶e jednak warto si臋ga膰 po ni膮 cz臋艣ciej ni偶 tylko w czasie choroby?

Cho膰 ju偶 w staro偶ytno艣ci poznano si臋 na niezwyk艂ych w艂a艣ciwo艣ciach bakteriob贸jczych czosnku, to dopiero w 1944 r. wyizolowano substancj臋 odpowiedzialn膮 zar贸wno za charakterystyczny zapach jak i w艂a艣ciwo艣ci antybakteryjne – allicyn臋.

Zawarte w czosnku siarkowe zwi膮zki lotne nie tylko 艣wietnie radz膮 sobie z przezi臋bieniem i infekcjami g贸rnych dr贸g oddechowych, ale mog膮 tak偶e zapobiega膰 rozwojowi nowotwor贸w. Co wi臋cej, rozszerzaj膮c naczynia krwiono艣ne, przyczyniaj膮 si臋 do obni偶enia ci艣nienia krwi.

Jedzony codziennie, czosnek korzystnie wp艂ywa na poziom cholesterolu obni偶aj膮c poziom 鈥瀦艂ej frakcji鈥 LDL i podwy偶szaj膮c poziom 鈥瀌obrej frakcji鈥 HDL.

Spo偶ywaj膮c czosnek, dostarczamy organizmowi takich sk艂adnik贸w od偶ywczych jak witaminy z grupy B, potas, 偶elazo, magnez oraz fosfor, kt贸re korzystnie wp艂ywaj膮 na naczynia krwiono艣ne zapobiegaj膮c powstawaniu 偶ylak贸w i paj膮czk贸w.

Dzi臋ki zawartym w czosnku antyutleniaczom, kt贸re zabijaj膮 wolne rodniki i zapobiegaj膮 powstawaniu nowych, kom贸rki organizmu starzej膮 si臋 wolniej.

W naszych potrawach staramy si臋 zamkn膮膰 dla Was to co natura ma dla nas najlepszego, dlatego czosnek znajdziecie w naszych sosach, klopsach i zupach.聽 Wpadnij do nas na jeden z naszych przysmak贸w, a nawet w deszczow膮 pogod臋 nie straszne Ci b臋d膮 bakterie i wirusy.